Každý z nás rád kouká na pěkné věci, které lahodí oku. Jen málokdo si však uvědomuje, jak moc nás to, co vidíme, ovlivňuje. A neplatí to jen u umění, ale také u jídla. Zde je nejsnazší si předvést, jaký má design http://www.lavarohouse.cz/mobilheimy/design-15-x-4-2-402/ smysl.
Představte si například, že by vám přinesli skutečně chutný dort – váš nejoblíbenější, ovšem byl by vytvarován v podobě realistické části lidského těla, například očí, srdce či plic. Měli byste na něj stále ještě chuť, nebo byste s díky odmítli?
Vzhled věcí okolo nás má však i jiné, vážnější dopady. Znají http://www.boskovice.cz/zajezdy-znaji-sve-majitele/gs-3336 je ti, kteří žijí dlouhodobě v šedivém, nevábném prostředí. Takovíto lidé mnohem častěji propadají depresím, jejich výkonnost klesá a celkový psychický stav je špatný, což se po nějaké době projeví i na stavu fyzickém. Je to jen logické, když si uvědomíme, že více než 70 % informací o světě přijímáme pomocí očí.
I to je důvod, proč jsou ve městech parky, proč i v centrech najdeme stromy a plochy zeleně. Ta totiž na nás působí osvěžujícím dojmem. Proto tak rádi například doma pěstujeme květiny – schválně, kdo znáte člověka, který doma nemá ani jednu živou květinu v květináči.
Ovšem této naší vlastnosti, naší ovlivnitelnosti pomocí zraku, se dá i snadno zneužít. Asi nejtypičtějším příkladem jsou různé druhy reklam. Skutečně věříte, že cokoliv, co během ní vidíte, nebylo navrženo tak, aby to na vás mělo co největší efekt? Obchody potřebují prodávat, a využijí všech dostupných prostředků, aby zvýšily svůj zisk.
To platí i o obchodech samotných. Tvar regálů, umístění zboží, jeho barevnost, to vše je navrženo tak, aby vás to co nejvíce povzbuzovalo ke koupi. Záleží však jen na vás, zda na tuto hru přistoupíte, nebo jestli ji prohlédnete a budete v tomto případě vizuální stimuly ignorovat. Výběr je jen na vás.